Jak pokazują statystyki badania, które przeprowadziła Izba Gospodarki Elektronicznej i GEMIUS, aż 73% użytkowników Internetu robi zakupy online. W poprzednim badaniu tylko 62% internautów deklarowało, że dokonuje zakupów w sieci. W krótkim czasie nastąpił duży wzrost aż o 11 punktów procentowych. Wpływ na zachowanie internatów miała ogłoszona pandemia koronawirusa, wprowadzone obostrzenia i ograniczenia w sprzedaży stacjonarnej.
Jak widać, skuteczna sprzedaż w Internecie to klucz do rozwoju każdego biznesu, zwłaszcza teraz! Dlatego dziś przedstawię darmowy kurs e-commerce Cyfrowe Rewolucje od mBanku, z którego może skorzystać każdy – bez opłat, bez konieczności zakładania konta bankowego i bez logowania. Ze szkolenia dowiesz się m.in. jak stworzyć swój sklep internetowy, jak planować działania promocyjne i marketingowe, jak i gdzie pozyskiwać nowych klientów, jak sprzedawać produkty i usługi.
Jak rozpocząć kurs e-commerce Cyfrowe Rewolucje od mBanku
Skuteczna sprzedaż w Internecie to kurs, który jest bezpłatny dla każdej osoby. Nie musisz być klientem mBanku, by skorzystać z tej wiedzy. Wystarczy, że wejdziesz na stronę Cyfrowe Rewolucje i będziesz podążał za wskazówkami.
Możesz w każdej chwili przerwać naukę i powrócić do momentu, w którym przerwałeś. System zapamięta, którą lekcję ostatnio skończyłeś. A na koniec, gdy już przejdziesz wszystkie etapy, czeka na Ciebie test, dzięki któremu sprawdzisz swoją wiedzę ze skutecznej sprzedaży w Internecie.
Skuteczna sprzedaż w Internecie – inspiracje, webinary i konkurs
Oprócz kursu e-commerce w formie lekcji, na stronie mBank Cyfrowe Rewolucje znajdziesz zakładkę „Inspiracje”. Poznasz tam historie kilku polskich przedsiębiorców, którzy opowiedzieli o tym, jak udało im się przenieść swoje produkty i usługi do Internetu. Jednym z przykładów jest marka Benefit Systems – operator systemu MultiSport i kilku sieci fitness m.in. Fabryka Formy czy Fitness Academy. Z artykułu dowiesz się m.in. jak firma poradziła sobie w momencie wprowadzenia obostrzeń, gdy wszystkie siłownie i obiekty sportowe zostały zamknięte z powodu pandemii koronawirusa.
W zakładce „Webinary” otrzymasz jeszcze więcej wiedzy w formie webinarów. Tematów, które poruszają eksperci jest mnóstwo. Dowiesz się m.in. skąd pozyskać finansowanie na swoją działalność gospodarczą, a także poznasz prawo podatkowe w e-commerce.
Raz na jakiś czas, mBank organizuje również konkurs Cyfrowe Rewolucje na najlepszy pomysł na biznes. W pierwszej edycji pula nagród wyniosła aż 300 tysięcy złotych, więc warto być czujnym i nie przegapić kolejnej edycji.
Sprzedaż produktów w Internecie – tematy i lekcje
Szkolenie jest podzielone na tematy i lekcje. W pierwszym etapie zdecyduj, co chcesz sprzedawać online: produkty czy usługi. W zależności od tego, co wybierzesz, system dobierze dla Ciebie odpowiednie lekcje. Najlepiej przejść obie ścieżki, by dowiedzieć się jak najwięcej o skutecznej sprzedaży w Internecie.
Jeśli wybrałeś ścieżkę dla osób, które chcą sprzedawać produkty w sieci, w następnym kroku musisz dokonać kolejnego wyboru:
◾️ czy chcesz stworzyć sklep online,
◾️ czy nie planujesz własnego sklepu w sieci.
Etapy i lekcje dla osób, które chcą założyć sklep internetowy
1️⃣ Zakładamy sklep internetowy:
▪️ Rozwiązanie autorskie czy platforma e-commerce? Zakładanie sklepu internetowego od podszewki.
▪️ Jak założyć sklep internetowy? Krok po kroku do sukcesu w sieci.
▪️ Własny sklep internetowy czy sprzedaż na platformach zakupowych?
▪️ Jak dobrze wybrać domenę już za pierwszym razem?
2️⃣ Logistyka w e-commerce
▪️ Jakie są różnice między modelami magazynu (własny, zdalny, hybryda, dropshipping).
▪️ Dostawa tego samego dnia? Sprawdź, kiedy warto rozważyć wprowadzenie takiej opcji.
▪️ Bezpośrednia współpraca z kurierami vs. agregatorzy.
▪️ Opakowania dla e-commerce, czyli ile znaczy personalizacja
▪️ Formy dostawy w Twoim sklepie online. Które wybrać?
▪️ Dropshipping. Co to jest i jak na nim zarabiać?
3️⃣ Płatności dla e-commerce
▪️ Wybór bramki płatności a konwersje.
▪️ Sprzedaż ratalna – czy warto ją aktywować?
4️⃣ Przewodniki optymalizacji
▪️ 6 praktycznych wskazówek, jak tworzyć treści dla sklepu internetowego.
▪️ Podstawy analityki w e-commerce. Jak wspierać proces sprzedażowy?
▪️ Przewodnik optymalizacji SEO dla e-commerce.
5️⃣ Obsługa klienta
▪️ Dlaczego ważne jest, aby korzystać z wielu narzędzi w kanałach komunikacji online?
▪️ Procedura obsługi klienta – dlaczego warto ją mieć od samego początku i co powinna zawierać.
▪️ Czat na stronie – sprawdź dostępne rozwiązania.
▪️ Jak zminimalizować liczbę pytań wysyłanych przez klientów?
▪️ Zarządzanie relacjami z klientem – czym jest system ticketowy i dlaczego warto trzymać pełną historię klienta w jednym miejscu?
▪️ Jak budować relacje z klientami z wykorzystaniem narzędzi automatyzacji marketingu?
▪️ Wiele kanałów, jeden cel. Jak budować zysk ze strategią omnichannel.
6️⃣ Kwestie prawne
▪️ Odstąpienie od umowy w e-commerce.
▪️ Jak napisać regulamin sklepu, by zabezpieczyć się prawnie?
▪️ RODO. Co to jest i o co cały ten hałas? Poradnik e-commerce.
Etapy i lekcje dla osób, które nie potrzebują sklepu internetowego
1️⃣ Sprzedawaj wykorzystując marketing treści
▪️ Poznaj moc filmów, live’ów, webinarów i podcastów.
2️⃣ Social media marketing
▪️ Social media w biznesie. Jak, co i gdzie pisać, by zarabiać jeszcze więcej.
▪️ Jak zbudować społeczność, która będzie napędzać Twoją sprzedaż?
▪️ Social-selling, czyli sprzedaż w social mediach.
▪️ Jak dopasować media społecznościowe do Twojego biznesu?
3️⃣ E-mail marketing & komunikacja bezpośrednia
▪️ Postaw na relacje – buduj świadomość marki.
Sprawdź koniecznie!
Przeanalizowaliśmy i porównaliśmy najlepsze konta bankowe.
Dowiedz się, które z nich są darmowe i jaką premię możesz zyskać za otwarcie konta.
Sprzedaż usług w Internecie – tematy i lekcje
1️⃣ Ty i Twoi klienci
▪️ Opinie Twoich klientów to klucz! Sprawdź jak je pozyskiwać.
▪️ Jak i gdzie budować pozycję eksperta w Internecie?
2️⃣ Social media
▪️ Jak zbudować społeczność, która będzie napędzać Twoją sprzedaż?
3️⃣ Content, który sprzedaje
▪️ Nagrywanie i sprzedaż kursów online. Od czego zacząć?
▪️ Podstawy lejków sprzedażowych, czyli jak w krótkim czasie możesz pozyskać wielu klientów.
▪️ Jak tworzyć treści do Internetu, by skutecznie sprzedawać?
4️⃣ Marketing dla usługodawcy
▪️ Kampanie i zbieranie bazy danych w branży usługowej.
▪️ Podstawy analityki biznesowej.
Skuteczna sprzedaż w Internecie – podsumowanie
Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes w sieci, koniecznie zainwestuj w swoją wiedzę i dowiedz się, na czym polega skuteczna sprzedaż w Internecie. Kurs Cyfrowe Rewolucje od mBanku to świetne narzędzie, które pomoże Ci zyskać cenną wiedzę zupełnie za darmo. Szkoda nie skorzystać z takiej okazji.
Jeśli przeszedłeś już cały kurs Cyfrowe Rewolucje, daj znać w komentarzu czy szkolenie spełniło Twoje oczekiwania. Powodzenia 🙂
Jedna odpowiedź
Brałeś udział w kursie Cyfrowe Rewolucje od mBanku? Podziel się wrażeniami 🙂