Od momentu rozwoju smartfonów banki zaczęły tworzyć swoje aplikację na telefon. Instytucje finansowe wiedziały, że jest to krok milowy w bankowości. Aplikacje mobilne pozwalają na korzystanie z produktów i usług banku praktycznie wszędzie. Aplikacja Santander Mobile została stworzona przez Santander Bank Polska dla klientów indywidulanych oraz firmowych.
Logowanie
Pierwsze co widzimy po uruchomieniu Santander Mobile to panel logowania. W przypadku pierwszego logowania będą widoczne dwie opcje „Aktywuj” oraz „Zostań klientem”. Po wciśnięciu pierwszego wariantu przejdziesz do logowania, gdzie musisz wprowadzić numer klienta, hasło oraz 8-cyrfrowy kod SMS. Po poprawnym zalogowaniu się, Twoim oczom ukaże się panel startowy aplikacji. W tej zakładce są widoczne podstawowe informacje takie jak konta, karty i lokaty. W górnym pasku po lewej stronie znajdziesz usługę BLIK, a po prawej ustawienia aplikacji. Na samym dole masz do wyboru 4 zakładki:
- pulpit – zakładka główna, gdzie znajdujesz się po logowaniu,
- płatności – w tej karcie wykonasz wszystkie przelewy na inne rachunki swoje lub obce, na telefon za pomocą BILKa lub do wszelakich instytucji,
- oferta – znajdziesz tutaj oferowane przez Santander Bank Polska produkty i usługi,
- kontakt – jak sama nazwa wskazuje możesz w tej zakładce skontaktować się z bankiem na różne sposoby lub załatwić niektóre sprawy np. zastrzec kartę w razie zgubienia, bądź kradzieży.
Aplikacja pozwala na praktycznie wszystkie działania, które znajdziesz w bankowości internetowej. Dzięki Santander Mobile możesz płacić za wszystko tak samo jak kartą dzięki płatnością zbliżeniowym oraz transakcją BLIK.
Transakcje (przelewy i płatności) – Santander Mobile
W aplikacji dostępne są wszystkie rodzaje przelewów. Na rachunki należące do Ciebie, na obce oraz w innych walutach. Ponadto możesz wykonać przelewy do urzędów, czyli zlecenia podatkowe albo przelewy do ZUS-u. Dostępna jest również usługa BLIK, dzięki której możesz przelać środki na dany numer telefonu. Dużym plusem jest możliwość opłacania rachunków po zeskanowaniu kodu QR, jest to bardzo wygodna i prosta w użyciu opcja.
Nie zapomnijmy o transakcjach bezgotówkowych w aplikacji możesz je wykonać na parę sposobów. Pierwsze co narzuca się na myśl to transakcje zbliżeniowe telefonem. Wystarczy je włączyć i podczas zakupu zbliżyć telefon do terminala tak samo jak kartą. Należy tu oczywiście po raz kolejny wymienić usługę BLIK, tym razem wystarczy przepisać wygenerowany kod i zaakceptować transakcję w aplikacji. Santander Mobile zezwala również na płatności przy pomocy Google Pay oraz Apple Pay tak, więc masz wiele metod płatności bezgotówkowych do wyboru.
Bank oferuje darmowe natychmiastowe przelewy z poziomu aplikacji, Express Elixir lub BlueCash. Standardowa opłata we wszystkich bankach takiego przelewu to 5 zł. Dla niektórych osób może być to duża oszczędność.
Dodatkowe funkcje
Już w panelu logowania możesz dostrzec opcje „Bilety, Parkingi, Taxi” w której wykonasz zdalne opłaty za komunikację miejską, parkingi, taksówkę czy nawet zamówisz wybranej osobie kwiaty. Dodatkowo możesz wspomóc jedną z akcji charytatywnych, gdzie głównym partnerem jest fundacja SIEPOMAGA.
Santander Mobile umożliwia przyłączanie rachunków z innych banków, co daje większą kontrolę nad wydatkami. Ponadto szybciej i sprawniej wykonasz przelewy, ponieważ wszystkie konta będziesz miał w jednym miejscu. Ważną informacją jest fakt, iż nie ponosisz za to żadnych opłat. Na dzień dzisiejszy możesz podpiąć rachunki z banków takich jak:
✅ PKO BP S.A.,
✅ Pekao S.A.,
✅ Alior Bank,
✅ Millennium Bank Polska,
✅ ING Bank Śląski,
✅ mBank S.A..
Tak, więc większość banków jest do Twojej dyspozycji, na wyciągnięcie ręki.
CyberRescue to kolejne dodatkowe narzędzie, które daje Ci dodatkową ochronę w Internecie, a co lepsze jest całkowicie darmowe. Funkcja ta umożliwia wsparcie ekspertów w razie:
- kradzieży środków z Twojego rachunku osobistego,
- włamania oraz przejęcia Twoich kont na portalach społecznościowych albo skrzynek mailowych,
- kradzieży Twojej tożsamości,
- pobrania kredytu na Twoje nazwisko,
- oraz wielu innych problemów związanych z działaniami w Internecie.
Biorąc pod uwagę jak wiele aspektów obsługuję CyberRescue warto korzystać z tej usługi. Podsumowując mamy darmowy dostęp do porad i pomocy ekspertów z dziedziny cyberbezpieczeństwa oraz całodobową obsługę.
Santander Bank Polska postanowił wspierać osoby niesłyszące wprowadzając dostępność obsługi w języku migowym, co jest niespotykane. Polega to na tym, że osoba niesłysząca łączy się z konsultantem banku poprzez wideo rozmowę i może porozumiewać się w języku migowym.
Sprawdź koniecznie!
Przeanalizowaliśmy i porównaliśmy najlepsze konta bankowe. Dowiedz się, które z nich są darmowe.
Kontakt
W aplikacji nie trudno zauważyć, iż wielki nacisk ze strony banku był położony na kontakt. Jest to bez wątpienia duża zaleta, ponieważ widać zaangażowanie ze strony Santander Bank Polska, aby pomóc w przypadku jakiegoś problemu.
Wchodząc w zakładkę „Kontakt” masz wiele sposobów na połączenie z bankiem: wideo rozmowa, czat tekstowy, audio rozmowa przez aplikację, telefon na infolinię czy nawet obsługę w języku migowym. Wiele form kontaktu świadczy o dobrej obsłudze klienta, a co lepsze o rozbudowanej strukturze komunikacyjnej. Bank zapewnił również samodzielne rozwiązania tak, abyś mógł np. zastrzec kartę lub przenieść wynagrodzenie z poziomu aplikacji bez połączenia z bankiem.
Bezpieczeństwo- Santander Mobile
Każda instytucja finansowa pragnie zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom. Przekłada się to na ogromne wydatki, aby standard zabezpieczeń sieciowych, ochrony danych i klientów był na jak największym poziomie.
Jako nowy klient możesz zauważyć jak bank dba o Twoje bezpieczeństwo. Pierwsze logowanie wiążę się z autoryzacją danego urządzenia, płatność zbliżeniowe powyżej 100 zł trzeba potwierdzić numerem PIN, każde wyjście z aplikacji sprawia, że Santander Mobile wyloguję Cię z konta, jest to parę przykładów z wielu, jakie można wymieniać.
Bank zadbał również o to, aby nikt nie był w stanie się pod Ciebie podszyć, działa to najbardziej na wszelkiego rodzaju wyłudzenia. Każde zmiany na koncie musi zatwierdzić pracownik po pozytywnej weryfikacji tożsamości. Podczas wklejania numeru rachunku bankowego, na który chcesz wysłać środki wyskoczy komunikat o upewnieniu się co do wklejonego numeru.
Santander Mobile pozwala na natychmiastowe zastrzeganie karty, a co lepsze nie na stałe, możesz w dowolnym momencie odblokować kartę debetową. W razie kradzieży lub zagubienia dokumentów tożsamości możesz je bez problemu zastrzec. Każdy z nas może skorzystać funkcji CyberRescue, która jest darmowa przez okres 12 miesięcy, wspominałem o niej w „Dodatkowych Funkcjach”.
Wiele błędów co do bezpieczeństwa stoi po stronie klienta, wynika to z niewiedzy, jak w pełni uchronić się przed niebezpieczeństwami jakie czekają w Internecie. Dlatego bank postanowił wyjść temu naprzeciw i uświadamiać ludzi jak być bezpieczniejszym w sieci. Dużo wskazówek jak to zrobić znajdziesz na stronie banku, znajdziesz poradniki o:
❎ phishingu,
❎ vishingu,
❎ fałszywych inwestycjach,
❎ fFałszywych aplikacji mobilnych,
❎ oOszustwach internetowych,
❎ mMalware,
❎ socjotachnikach,
❎ pharming,
❎ kartach SIM.
Santander Bank Polska wysyłana bieżąco komunikaty o nowych metodach złodziei tak, aby każdy mógł w porę reagować na podejrzane rzeczy.
Funkcjonalność Aplikacji
Aplikacja mobilna od Santander Bank Polska jest przejrzysta i bardzo intuicyjna tak, aby nikt nie miał problemu z jej obsługą. Opcje zostały odpowiednio pogrupowane, a najważniejsze funkcje są widocznych miejscach. Programiści zadbali również o aspekt optymalizacji, wobec czego aplikacja chodzi płynnie nawet na starszych modelach smartfonów. Niestety częsta optymalizacja systemu Santander Mobile wiążę się wieloma przerwami technicznymi. Na plus zasługują drobne udogodnienia m.in. możliwość skopiowania numeru rachunku, automatyczne wylogowanie z aplikacji albo automatyczne generowanie wiadomości w programie poleceń.
Ustawienia Konta, Karty i Aplikacji
Tak jak wiele aplikacji mobilnych banków również Santander Mobile zezwala na dokonywanie zmian w korzystaniu z usług. Na swoim koncie możesz zmieniać limity, adres korespondencyjny, hasło, numer PIN, sposób logowania, zastrzegać karty lub dokumenty tożsamości i wymieniać waluty. W aplikacji możesz wnioskować o inne produkty banku np. kredyt gotówkowy. Aplikacja oferuje funkcje PUSH polega na tym, że jesteś stale informowany o zdarzeniach na koncie.
Podsumowanie – aplikacja Santander Mobile
Dzięki aplikacji tak naprawdę możesz robić praktycznie wszystko to, co w bankowości internetowej. Jak pewnie zauważyłeś Santander Mobile może służyć jako zamiennik dla karty debetowej. Sama apka jest prosta w użyciu i nie powinna przysporzyć nikomu problemów z obsługą. Łączy to czego oczekujemy, czyli nawigacyjność, prostotę oraz nowoczesny wygląd. Nie można się do niczego przyczepić, aplikacja spełnia swoje zadania w pełni oczekiwań.
Spodobał Ci się artykuł?
Zobacz inne treści jakie dla Ciebie przygotowaliśmy na Facebook’u.
Jak zrobić przelew na telefon?- Santander Mobile
Przelew na telefon za pomocą usługi BLIK wykonasz w łatwy sposób. Wystarczy przejść do aplikacji mobilnej Santander Bank Polska i wybrać pierwszą opcje w panelu logowania „BLIK”, zalogować się i nacisnąć „Przelew na telefon”, wpisać lub wybrać z listy kontaktów numer na, który chcesz wykonać przelew, i określić kwotę przelewu.
Jak skopiować numer rachunku Santander Bank Polska?
Po poprawnym zalogowaniu się w pulpicie naciskasz konto z którego chcesz skopiować numer rachunku, potem wybierasz „Szczegóły konta” i kopiujesz numer rachunku.